Zaznacz stronę

Zakładam, że budujesz swoją listę mailingową po to, żeby zachęcić do skorzystania z Twojej oferty i zakupu Twoich produktów.

Może zastanawiasz się: „jak sprawić, żeby osoby, które są zapisane na mojej liście, bo dostały ode mnie jakiś bezpłatny prezent, zechciały kupić ode mnie produkt?”

No właśnie jak? Są na to sposoby i chcę się nimi z Tobą podzielić.

Podczas bezpłatnego webinaru: BIZNES ONLINE 3 KROKI NA START – JAK ZAMIENIĆ SUBSKRYBENTÓW W KLIENTÓW, który poprowadziłam 16.05,  przedstawiłam Ci moje 3  sposoby na skuteczne budowanie listy i zamianę subskrybentów w lojalnych klientów:

1.Dostarczanie wartościowych treści swoim odbiorcom.

1) publikuj regularnie artykuły na blogu i posty na FB, ale nie rób tego dla samego pisania.

2) rób wyzwania i organizuj wydarzenia na żywo, ale nie rób tego dla samych wydarzeń.

3) pisz regularnie newsletter,  ale nie zanudź odbiorcy ‐ podejdź do tematu strategicznie pomyśl po co piszesz ten tekst?

Po co robisz to wydarzenie?

Po co wysyłasz tego maila?

Czy to jest ciekawe?

Czy to się przyda Twoim odbiorcom?

Pomyśl do jakiej oferty chcesz ich przekierować?

2. Dobrze zoptymalizowana strona www.

Na co zwrócić uwagę projektując stronę www, w zależności od tego na jakim etapie rozwoju biznesu jesteś, aby uzyskać jak najwięcej klientów?

Jeśli dopiero zaczynasz, STWÓRZ STRONĘ WIZYTÓWKĘ.

‐ nie zajmuj się za długo kwestiami technicznymi

‐ twój biznes jest w stanie ciągłej zmiany, bo wciąż poszukujesz, więc nie warto inwestować w drogą stronę

‐ twoje zadanie na tym etapie to stworzenie oferty, szybkie jej przetestowanie i zdobycie pierwszych klientów

‐ stwórz stronę wizytówkę, która przedstawia Ciebie jako eksperta

‐ zaprezentuj wartościowy kontent: e-book, książkę, bezpłatny trening ‐ aby nowi odbiorcy mogli Cię poznać i zaufać Ci.

Jeśli prowadzisz biznes oparty na usługach ‐ coaching, mentoring ‐ STWÓRZ STRONĘ, KTÓRA ZACHĘCA DO KONTAKTU Z TOBĄ.

‐ umieść zachętę do kontaktu na banerze głównym

‐ twoje zadanie to przeprowadzenie jak największej ilości rozmów sprzedażowych, dzięki którym zdobędziesz klientów

‐ zbieraj dane kontaktowe i adresy osób, które chcą się umówić na rozmowę, ale budowanie listy nie powinno odsuwać Cię od celu

głównego, czyli zdobywania nowych klientów dzięki jak największej ilości rozmów telefonicznych.

Jeśli twój biznes jest już mocno rozwinięty, masz na full zabukowany kalendarz,  STWÓRZ STRONĘ, KTÓRA ZACHĘCA DO ZAPISU NA LISTĘ.

‐ umieść zachętę do zapisu na listę w banerze głównym, w połowie strony i dodatkowo w stopce

‐ twoje zadanie to zadbanie o to, aby jak najwięcej odwiedzających Twoją stronę zostawiło Ci dane kontaktowe

‐ to idealny typ strony dla Ciebie, jeśli Twój główny przychód pochodzi ze sprzedaży treningów czy kursów online, produktów online, grupowych programów coachingowych lub sprzedaży produktów w sklepie online

‐ położenie nacisku na budowanie listy ma największy sens kiedy już masz rozwinięty biznes i chcesz go skalować.

3. Aktywne wychodzenie i zaproszenie do zapoznania się z ofertą.

W jaki sposób zaprosić i wyjść do odbiorców z ofertą, aby nie mogli się jej oprzeć?

1) stwórz produkt online ‐ bez oferty nie ma sprzedaży.

‐ w codziennym pośpiechu, tworzeniu treści na bloga, postów na FB, newsletterów – łatwo zapomnieć, że żeby zarabiać trzeba mieć opracowaną świetną ofertę

‐ możesz łatwo wpaść w pułapkę tworzenia całej otoczki ‐ strony www, autorespondera ‐ że zaniedbasz najważniejszy temat –

rdzeń twojego biznesu, czyli zdobywanie nowych klientów.

2) pokaż się, daj się poznać

‐ najskuteczniej zrobisz to poprzez transmisje na żywo, live’y, webinary, nagrania wideo

nic nie sprzedasz, jeśli będziesz działać z ukrycia

– wykorzystaj potencjał współczesnej techniki ‐ możesz zrobić live wciskając jeden przycisk w telefonie – nie masz wymówek

3) nie sprzedawaj, pozwól odbiorcy kupić

‐ ludzie nie znoszą być przyciskami i zmuszani do zakupu. Ale przecież kupowanie to ulubione zajęcie naszych czasów.  Nie przesadź w drugą stronę ‐ jeśli ciągle będziesz namawiała do zakupu, zostaniesz odebrana jako spamerka.

– wyważ ilość wartościowych treści, które oferujesz bezpłatnie z treściami sprzedażowymi. Działaj strategicznie, oferuj produkty

odbiorcom już zmotywowanym do zakupu.

Aby mieć pewność, że produkt się sprzeda, musisz jeszcze przekonać się, że:

‐ Twój odbiorca jest zmotywowany, aby zaspokoić swoją potrzebę. Kieruje nim silne uczucie, aby rozwiązać palący go problem.

‐ Twój odbiorca aktywnie szuka rozwiązania. Najlepiej jest kierować swój produkt do osób, które już szukają Ciebie. To najbardziej zmotywowana grupa do zakupu.

‐ i wreszcie Twój odbiorca nie widzi i nie potrafi w swoim otoczeniu znaleźć innego rozwiązania niż to, które Ty oferujesz.

Kiedy maksymalnie zawęzisz swoją grupę odbiorców, dotrzesz do klientów, którzy są bardziej zmotywowani i chętni aby kupić Twój produkt.