Zaznacz stronę

Wiesz, co się dzieje, kiedy poznajesz kogoś ciekawego na spotkaniu, konferencji czy przy okazji jakiegoś eventu, który dotyczy Twojej działalności? Osoba, z którą prowadziłaś miłą rozmowę zaraz po powrocie do domu otwiera komputer i… googluje Cię. Zawsze tak jest. Fajnie by było, gdyby na pierwszym miejscu w wyszukiwarce wyskoczyła wtedy piękna i zadbana strona, która pokazuje Ciebie w najlepszej z możliwych wersji. Pokazuje Twoje osiągnięcia i prezentuje Cię jako ekspertkę w branży.

Niestety często zdarza się, że pomimo tego, że odnosimy sukcesy w biznesie, nie widać tego w sieci. Twój rozmówca znajdzie może uśpiony nieco fanpage na FB, ale zdarza się, że nie znajdzie nic. Bo strona nie istnieje. Albo – co jest chyba jeszcze gorsze – została zaprojektowana tak dawno, że nic na niej nie jest już aktualne. Wstydzimy się wtedy swojej strony. Ale nic z tym nie robimy, bo nie mamy czasu się tym zająć. Bo nie mamy wiedzy technicznej jak to zrobić. Albo zwyczajnie nie stać nas na to, aby to komuś zlecić. I strona w sieci straszy odbiorców, a to nie sprzyja budowaniu profesjonalnego wizerunku.

 

DLACZEGO WARTO ZADBAĆ O PROSTĄ I PIĘKNĄ STRONĘ WWW

Kiedy masz świetną stronę to pragniesz ją wszystkim pokazać. Chcesz się nią chwalić, dbasz o nią, dopieszczasz i pilnujesz, aby znalazły się na niej zawsze aktualne treści, które są wartościowe dla Twoich czytelników. Odbiorcy chętnie zapisują się na Twoją listę. A potencjalni klienci umawiają na wstępną rozmowę. Chcą Cię poznać i zdecydować, czy ostatecznie nawiążą z Tobą współpracę. Jednym słowem biznes się kręci, a Twoja pozycja na rynku wzrasta.

Kiedy jednak odbiorcy trafiają na stronę, na której od dawna nic się nie dzieje, może pojawić się u nich wątpliwość: czy ten biznes jeszcze się w ogóle kręci? Czy może właścicielka już zakończyła działalność? Podobnie się dzieje, gdy wcale nie masz strony. To może być powód swego rodzaju szklanego sufitu, który nie pozwala Ci podnieść cen i zmusza Cię do oferowania tańszych usług. Taką właśnie sytuację ma znajoma artystka fotograf. Pomimo dużego talentu i wieloletniego doświadczenia skazana jest od lat na tą samą grupę odbiorców, bo nie zadbała o profesjonalny wizerunek online. Nie ma swojej strony, na której mogłaby zaprezentować wspaniałe portfolio.

 

CAŁA SZTUKA POLEGA NA TYM, ABY ODPOWIEDNIO ZAPROJEKTOWAĆ STRONĘ

 

Właściwie dobrana strona pomaga Ci rozwijać biznes. Sprawia, że Twoja działalność kwitnie. Źle dobrana strona, to najczęściej powtarzający się błąd jaki popełniamy. Zazwyczaj jest tak, że kupujesz gotowy motyw, który tylko częściowo odpowiada na Twoje potrzeby. Ja tak zrobiłam kiedy zaczynałam. Kupiłam motyw, bo podobały mi się zdjęcia. Nie zwróciłam uwagi, że to motyw dedykowany blogowaniu. Trudno mi było potem zaprezentować na nim swoją ofertę. Cały układ strony mi się nie zgadzał. Chciałam mieć statyczną stronę główną, a motyw był dostosowany do prezentacji wpisów blogowych. Ale nie wiedziałam na starcie, że potrzebuję strony, która pasuje do mojego modelu biznesowego. W efekcie miałam tanią stronę, która nie wspierała mojego biznesu.

Może być też tak, że zlecisz projekt profesjonaliści. Masz wtedy wizję, że jak strona zostanie ukończona, to Twój biznes pójdzie jak burza. Może tak będzie, jeśli masz szczęście trafić na osobę, która zna się na prowadzeniu biznesu online i zbuduje stronę nie tylko funkcjonalną i piękną od strony graficznej, ale także nastawioną na zdobywanie klientów. Może się jednak zdarzyć, że natrafisz na grafika, który absolutnie nie interesuje się marketingiem online i zaprojektuje stylową stronę, która nie będzie spełniać swojej podstawowej funkcji – pomagać Ci zarabiać.

 

MOTYW DIVI JEST NA TO DOBRYM ROZWIĄZANIEM
 

Po wielu miesiącach szukania, prób z różnymi motywami, zbudowaniu szeregu stron na zamówienie dla moich klientek wybrałam motyw, który mnie nie ogranicza, jest łatwy w obsłudze i pozwala na projektowanie stron z modułów, niczym z puzzli. Ten motyw to Divi. Łatwość obsługi szczególnie się sprawdza na potrzeby moich kursów, w których uczę jak zbudować stronę samodzielnie. Moje klientki bez kłopotu orientują się jak to działa. Nawet te, które deklarowały zacięcie, że „nie są techniczne”. Ucząc się stawiania strony samodzielnie zdobywają cenną umiejętność jej modyfikowania. A dzięki temu są niezależne i mogą sobie w każdej chwili samodzielnie wprowadzić zmiany. A przecież kiedy budujemy biznes online ciągle coś się zmienia w naszej ofercie. I tak ma być. Przecież się rozwijamy.

 

ODPOWIEDNIA STRONA WWW – CZYLI JAKA?

Idealna strona to taka, która jest dostosowana do etapu rozwoju biznesu, na którym obecnie jesteś. To strona pasująca do Twojego modelu biznesowego. Marisa Murgatroyd (a ja za nią, bo zgadzam się w pełni) wyróżnia 3 typy stron, w zależności od tego jaki jest Twój cel. A cel jest wynikiem tego, w jakim miejscu obecnie się znajdujesz. Na jakim etapie rozwoju biznesu jesteś.

KIEDY STARTUJESZ – WYBIERZ STRONĘ WIZYTÓWKĘ

Jeśli dopiero zaczynasz, albo jeśli nie chcesz poświęcać swojej energii i czasu na kwestie techniczneodpowiednia dla Ciebie będzie prosta strona wizytówka (one page). To czas na testowanie swoich pomysłów i zmiany. Prosta strona pozwala na szybkie wprowadzanie modyfikacji. A jednocześnie zaprezentuje Cię jako ekspertkę. Strona wizytówka to taka, której zakładki kierują do poszczególnych sekcji poniżej. A cała treść znajduje się na jednej stronie głównej.

WYPEŁNIASZ PRAKTYKĘ – WYBIERZ STRONĘ „SKONTAKTUJ SIĘ”

Jeśli od dłuższego czasu rozwijasz swój biznes i pragniesz zapełnić sobie kalendarz klientami – odpowiednia będzie strona, która zachęca do kontaktu z Tobą. Aby zapełnić praktykę musisz odbyć jak najwięcej rozmów sprzedażowych. Strona powinna być tak zaprojektowana, aby zachęcać odbiorców do umówienia się na konsultację wstępną. Taka rozmowa sprawnie poprowadzona, może zakończyć się kilkumiesięczną współpracy. A to przyczyni się do tego, że Twój biznes będzie kwitł. Na tym etapie całkiem dobrze sprawdzi się strona wizytówka. Ale jeśli jesteś już gotowa – to idealny moment moment aby rozwinąć zakładkę „o mnie”, opisać bardziej szczegółowo ofertę – zbudować pierwszą stronę sprzedażową. Zachęcić do współpracy

ROŚNIESZ W SIŁĘ – WYBIERZ STRONĘ BUDUJĄCĄ LISTĘ

I wreszcie, kiedy masz już odpowiednie doświadczenie, pełny kalendarz i potrzebę aby zacząć skalować swój biznes – odpowiednia będzie strona mająca na celu budowanie listy subskrybentów. Ten typ strony jest szczególnie odpowiedni dla biznesów których model opiera się na sprzedaży kursów online czy programów grupowych. To dobry moment aby mocno ruszyć z blogiem i systematycznie udostępniać wartościowe treści. To czas aby dodać strony lądowania do swoich kursów. Możesz pochwalić się gdzie można spotkać Cię na żywo albo w jakich mediach pojawiły się artykuły czy programy z Twoim udziałem. To wszystko wzmacnia Twój wizerunek i pozycję ekspertki. Strona wizytówka nie spełni już odpowiedniej roli. Potrzebujesz bardziej rozbudowanej strony.

Zanim zabierzesz się za projekt strony www, przemyśl jakie działanie ma podjąć odbiorca wchodząc na Twoją stronę? I od tego zacznij. Odpowiednie wezwanie do działania powinno znaleźć się w kilku miejscach na stronie. Pamiętaj, że zadaniem dobrej strony jest: 1) przykuć uwagę odbiorców i 2) wyróżnić się od innych. Niech to będzie Twoja wskazówka podczas pracy nad projektem.

 

ZALETY STRONY WIZYTÓWKI

Są dwie podstawowe zalety posiadania strony wizytówki. Po pierwsze pozwala szybko przetestować czy twoje działania marketingowe przyciągają klientów. Jednocześnie daje Twojemu odbiorcy wystarczająco informacji, aby zdecydował czy chce z Tobą pracować czy nie. Po drugie – jest prosta – możesz ją samodzielnie modyfikować, aktualizować, rozwijać, dostosować do nowej wizji czy oferty, która może się szybko zmieniać, kiedy budujesz biznes online.

KIEDY BUDUJESZ SWÓJ BIZNES – SKUP SIĘ NA TYM CO NAPRAWDĘ WAŻNE

– zaprezentuj się profesjonalnie
– przetestuj swój pomysł
– zbadaj dogłębnie grupę odbiorców
– stwórz świetne prezenty do pobrania
– i skoncentruj się na zdobywaniu klientów

I nie czekaj w nieskończoność z budową swojej strony. Jeśli po przeczytaniu tego artykułu czujesz, że nadszedł czas na porządki na Twojej stronie albo na to, aby wreszcie ją stworzyć – poniższe nagranie jest właśnie dla Ciebie.

 

CASE STUDY – PRACOWNIA SŁOWA, Magdalena Białecka


Obejrzyj nagranie – fragment webinaru, w którym moja klientka Magdalena Białecka, założycielka Pracowni Słowa opowiada o tym jak samodzielnie postawiła stronę wizytówkę na motywie Divi. Zobacz czym się kierowała projektując swoją stronę i jak wyglądał cały proces.

Jeśli spodobało Ci się to nagranie i CHCESZ ZOBACZYĆ CAŁY WEBINAR – ZAPISZ SIĘ, a otrzymasz link do powtórki. Webinar będzie dostępny jeszcze tylko przez ograniczony czas.