Zaznacz stronę

STWÓRZ MOCNĄ MARKĘ

W OPARCIU O TWÓJ ARCHETYP

i pokaż się światu jako ekspertka

ROZWIĄŻ QUIZ

ARCHETYPY MARKI


 

Musisz zdecydować jaki WIZERUNEK marki pragniesz zbudować. Wizerunek oznacza OSOBOWOŚĆ. Marki podobnie jak ludzie mają własną osobowość dzięki której mogą podbić rynek lub nie zaistnieć wcale

– David Ogilvy

Obejrzyj fragment webinaru, w którym wprowadzam w temat budowania marki zgodnie ze swoim archetypem. Tylko 8 min.

CZYM JEST BRAND?

Brand to nie jest marka. Brand to OBIETNICA jaka stoi za daną marką. Gwarancja określonych cech, symboli, skojarzeń, jakie pojawiają się w umyśle odbiorcy na myśl o Twoim produkcie czy usłudze. Brand nadaje marce OSOBOWOŚĆ. Dzięki zbudowaniu SPÓJNEGO WIZERUNKU marka zyskuje CHARAKTER oraz REPUTACJĘ. A to sprawia, że przez jednych odbiorców jest uwielbiana, a dla innych pozostaje zupełnie obojętna.

CZYM JEST ARCHETYP MARKI?

Archetyp pozwala odkryć i rozwijać tożsamość marki tak, aby wydobyć to, co najlepsze, najbardziej znaczące i motywujące w jej przesłaniu. To pierwszy SYSTEM ZARZĄDZANIA WARTOŚCIĄ MARKI. To, co SYMBOLIZUJE Twój produkt dla odbiorcy jest tak samo ważne jak jego funkcja. Choć czasem może nawet nie być tego świadomy.

Carl Jung zdefiniował archetypy jako wysoko rozwinięte elementy nieświadomości zbiorowej. Pewne uniwersalne, archaiczne wzory i obrazy, które jako ludzkość rozpoznajemy w otaczającym nas świecie. Jung wyróżnił 12 TYPÓW OSOBOWOŚCI dla archetypów w zależności od tego, co je najbardziej motywuje do działania.

Joseph Campbell badając mity, odkrył, że wszystkie one mają zbliżoną strukturę, niezależnie od tego z jakiego kręgu kulturowego pochodzą. Określił to jako PODRÓŻ BOHATERA, która zawsze przebiega według określonego schematu.

Kiedy określisz jaki archetyp najlepiej definiuje osobowość Twojej marki i stworzysz własną opowieść – historię bohatera – nadasz swojej marce odpowiedni KIERUNEK DZIAŁANIA. Archetyp posłuży Ci jak niezawodny kompas, który wskaże gdzie jesteś i dokąd podążasz. WARTOŚCI jakie stroją za Twoim archetypem posłużą jak fundamentalne, ponadczasowe i uniwersalne punkty odniesienia dla Twoich działań. Poprowadzą Cię w odpowiednim kierunku i przyciągną do Ciebie odpowiednich odbiorców, którzy też wyznają podobne wartości.

Osobowość marki, to w jaki sposób trafia ona do serc i umysłów odbiorców stanowi największą przewagę konkurencyjną dla firm. A jednak bardzo niewielka ilość przedsiębiorstw wie jak działa osobowość marki, jak nią odpowiednio zarządzać i jak ją wykorzystać w swojej strategii.

– Margaret Mark  „The Hero And The Outlaw”

A JAKI JEST ARCHETYP TWOJEJ MARKI?

CO DALEJ?


 

Kiedy znasz już swój ARCHETYP MARKI możemy zacząć budować IDENTYFIKACJĘ WIZUALNĄ dla Twojej marki. Pierwszy krok to stworzenie MoodBoard – tablicy, która odzwierciedli jaka będzie kolorystyka Twojej marki, jakie fonty najbardziej do niej pasują. I wreszcie jakie zdjęcia oddają klimat, który chcesz uzyskać. Na przykładzie jednej z moich klientek możesz zobaczyć jak powstawał nowy wizerunek dla jej marki. Archetyp mojej klientki to KUMPELKA. Kliknij w zdjęcie i przejdź do tablicy na Pinterest, która posłużyła jako inspiracja do budowania marki. Kolejnym krokiem była nowa odsłona strony www, która idealnie wpisuje się stylem, treścią i typem produktu w archetyp Kumpelki.

MOODBOARD

TABLICA INSPIRACJI NA PINTEREST

STRONA WWW