Co to jest Kod marki?
Kod marki jest formułą, która pozwala dotrzeć do esencji marki. Pozwala budować markę autentycznie, zgodnie z osobowością wykorzystując do tego narzędzie, jakim są archetypy marki . Prezentacja marki w oparciu o konkretne wartości, jakie są charakterystyczne dla danego archetypu powoduje, że marka trafia do serca klienta. Zanim więc jeszcze zaczniesz sprzedawać swój produkt czy usługę, klient już podświadomie podjął decyzję o zakupie.
Kod marki składa się z 3 elementów
Kod marki stanowi on połączenie Fundamentów marki, Języka komunikacji i Identyfikacji wizualnej – mieszanki, która sprawia, że docieramy do sekretnego składnika naszej marki. Docieramy do esencji, źródła naszej marki. Jeśli w jasny sposób nazwiemy, jak swoją markę chcę pokazać, jak o niej mówić, to z lekkością docieramy z naszą usługą do idealnego klienta.
Jak poprzez Kod marki docieramy do klienta?
Kod marki zbudowany w zgodzie z nami powoduje, że poruszamy konkretne emocje, które klient odbiera jako jemu bliskie. Może się to przejawiać w tym, co mnie motywuje, a co osłabia. Jakie są moje naturalne talenty i moce, a co może stanowić moją słabość. Jakie mam konkretne powiedzenia i metafory, które mój odbiorca „czuje” i lubi. Jakie konkretne wartości są dla mnie istotne. Jakie cechy osobowości przekazuję poprzez moją markę. Czy bliżej mi do osoby asertywnej, pełnej energii, z lekkością motywującej innych. Czy może mam bardziej spokojny, stonowany charakter. Zachęcam do szukania harmonii, buduję klimat relaksu i ukojenia. Może mam charakter buntownika, który przełamuje schematy, pokazuje, że warto robić swoje, iść pod prąd kierując się głosem serca, a nie tym co wypada/nie wypada. Czy taką, która lubi budować konkretną strukturę, działać kreatywnie, wymyślać konkretne koncepcje, nowe idee. W zależności od tego, jaki archetyp jest u nas dominujący, te cechy będą się u nas najmocniej przejawiały. I będziemy przyciągać klientów, którzy czują podobnie, którym ta postawa jest bliska.
Jak archetypy przejawiają się w naszej marce?
Archetyp przejawia się w naszych kolorach, fontach, grafikach, wzorach, które wybieramy. Wpływa na klimat sesji zdjęciowej oraz na język jakim mówimy do klienta. Przekłada się na sposób w jaki budujemy relacje z partnerami biznesowymi i z klientami. Bezpośrednio przekłada się na wygląd Twojej strony www i na to, jak prezentujesz się w mediach społecznościowych. Jak prowadzisz szkolenie, wykład czy webinar. Archetyp przejawiać się będzie nawet w sposobie, w jaki przeprowadzać będziemy proces przemiany/transformacji naszego klienta.
Kod marki dotyka wszelkich aspektów prezentowania siebie online.
Jeśli chcesz zrobić pierwszy krok do zbudowania swojego Kodu marki – zacznij od zrobienia quizu na archetyp.