Select Page

Nie popełniaj błędu początkującego przedsiębiorcy

Kiedy zaczynamy budować biznes online, to w naturalny sposób chcemy zaprezentować siebie, jako głównego bohatera marki. Zdarza się to szczególnie często, kiedy budujemy markę osobistą. W efekcie na blogu i w mediach społecznościowych pojawiają się wpisy, w których opisujemy swoją codzienność, dzielimy się wydarzeniami z życia. W zakładce O mnie wstawiamy cały swój życiorys z najdrobniejszymi szczegółami. Dzielimy się sukcesami i osiągnięciami. Chcemy przed naszym klientem zabłyszczeć!  To początek naszej przygody z biznesem online. Nie wiemy do końca, jak odbiorcy nas przyjmą i chcemy na siłę zbudować swój autorytet. Niestety jest to strategia krótkotrwała. Dlatego, że stawiając siebie na podium, nie utrzymamy zbyt długo uwagi odbiorców. I prawie na pewno nie staną się oni naszymi klientami.

To klient jest Bohaterem

Pamiętaj, że nie Ty jesteś bohaterem dla klienta. To klient budzi się co rano i on jest bohaterem swojej opowieści. Zastanawia się, co mam dziś zapakować dziecku na drugie śniadanie? Znów nie zrobiłam zakupów. Jak mam wreszcie uporządkować swój domowy budżet? Czy jest szansa, żeby wcześniej wyjść z długu, w który się wplątałam kupując samochód na kredyt? Mąż ostatnio unika rozmowy. Nie potrafię złapać z nim kontaktu. Czy jest jakaś szansa, żebyśmy znów stali się sobie bliscy? Czeka mnie większa przeprowadzka. Będę to robić pierwszy raz w życiu. Nie mam pojęcia jak mam ją zaplanować, aby ze wszystkim zdążyć!

Ty bądź dla niego najlepszym Przewodnikiem

Twój odbiorca szuka dobrego przewodnika, który pomoże mu rozwiązać problem. Twoja marka odniesie sukces, jeśli właśnie tak się przedstawisz na swojej stronie. Jako najlepszy przewodnik. To pozwoli Ci utrzymać na długo uwagę klienta. Co więcej, stanie się on Twoim naturalnym ambasadorem i będzie polecać Twoje usługi innym klientom.

Dlaczego klient potrzebuje Przewodnika?

Nasz bohater potrzebuje przewodnika, ponieważ sam nie wie, jak wyjść z trudności. Nie wie jak rozwiązać swój problem. Gdyby wiedział, prawdopodobnie w ogóle nie wpakowałby się w kłopoty.

 

Jak przekonać klienta, że nasz marka jest dla niego najlepszym wyborem?

 

1. Okaż klientowi empatię

Aby odbiorca zainteresował się Twoją usługą, musi mieć pewność, że jest rozumiany. Że Ty wiesz jak to jest, kiedy człowiek mierzy się z konkretnym wyzwaniem. Dlatego okaż klientowi empatię. Podkreśl, że wiesz, jak on się czuje. Możesz przytoczyć swoją historię, kiedy sam byłeś w podobnej sytuacji i jak sobie z tym poradziłeś. Możesz tą empatię wykazać opisując podobne historie swoich klientów. Ważne jest, żeby klient czuł się bezpiecznie. Żeby czuł się zrozumiany, a nie oceniany.

2.  Zbuduj swój autorytet

Klient chce wiedzieć, że trafił w najlepsze ręce. Dlatego kluczowe jest, aby przekonać go, że jesteśmy dla niego jedynym racjonalnym wyborem. Ale nie w sposób nachalny. Nie musisz wymachiwać mu przed oczami certyfikatami. Opisz krótko swoje doświadzenie. Przytocz konkretne case studies, z których wynika, że masz skuteczną formułę. Możesz wykazać profesjonalne przygotowanie prezentując swoją edukację, choć to nie jest wyznacznik. Ważne są rekomendacje i opinie klientów, którzy już skorzystali z Twojej usługi. I dzięki Tobie rozwiązali problem

 

A teraz wejdź na swoją stronę 

lub przejrzyj media społecznościowe i zadaj sobie następujące pytania:

– Czy ja jestem głównym bohaterem swojej marki? (czas to zmienić)

– Czy jestem PRZEWODNIKIEM dla moich klientów? (brawo!)

– Czy poprzez to, jak się pokazuję, okazuję klientowi empatię, wsparcie, zrozumienie?

– Czy jasno komunikuję, że mam konkretne narzędzia, plan, formułę, dzięki czemu mogę mu pomóc wyjść z trudności? 

 

Jeśli przedstawisz się na stronie jako PRZEWODNIK, możesz mieć pewność, że klienci będą przychodzić i polecać Ciebie innym. 

 

Zbieram obecnie grupę Masterclass z którą przez 3 miesiące będziemy budować wspólnie Kod Marki i Stronę dla Ekspertki. Możesz umówić się na bezpłatną konsultację ze mną, aby sprawdzić czy to dla Ciebie dobry czas na dołączenie do grupy. Kliknij w przycisk lub od razu wybierz datę w kalendarzu poniżej. 

Jeśli chcesz zrobić pierwszy krok do zbudowania Kodu marki i strony www, zachęcam Cię do pobrania prezentu, który dla Ciebie przygotowałam – Dobra Strona Marketingu. 5 kroków, które sprawią, że Twoja strona stanie się integralną częścią marketingu i będzie wspierać Twój biznes.

Kliknij w niebieski przycisk w grafice poniżej i POBIERZ E-BOOK.

Poznaj 5 prostych kroków, które sprawią, że Twoja strona stanie się integralną częścią marketingu i będzie wspierać rozwój Twojego biznesu.