Zaznacz stronę

Jak określić cel zmiany wizerunku marki

Kiedy Justyna Kędzia zgłosiła się do mnie z prośbą o pomoc w zbudowaniu spójnego wizerunku marki, przedstawiła się jako blogerką, autorka bloga Pompka Pompuje. Blog koncentrował się na tematyce inspirowania i motywowania do spełniania marzeń, niezależnie od sytuacji w jakiej się znajdujesz. Justyna pisała w swoich artykułach, że jeśli naprawdę chcesz i podejmiesz wysiłek, to możesz dokonać wszystkiego. A jedyne bariery, jakie mogą nas powstrzymać w drodze do spełnienia marzeń, to te, które mamy w głowie. Justyna jest na to żywym przykładem, bo choć od dziecka cierpi na rzadką chorobę Pompego, porusza się na wózku inwalidzkim i może oddychać jedynie z pomocą specjalnej pompki, z lekkością sięga po swojej marzenia. Marzenia o pisaniu poezji. Marzenia o podróżach. Marzenia o prowadzeniu bloga. Artykuły, które pisała Justyna były chętnie czytane i komentowane przez osoby, które odwiedzały jej bloga. Jednak nie przekładały się na zarobki. Justyna, aby się utrzymać pracowała na etacie, zdalnie rzecz jasna, a bloga pisała po godzinach pracy.

 

Jaki rezultat chcę osiągnąć

Już podczas pierwszej rozmowy postawiłam sobie za priorytet określenie, w jakim jest celu Justyna chce zbudować nowy wizerunek marki. Odpowiedziała, że pragnie zarabiać online, tak aby nie musiała pracować na etacie. Blog jest doskonałym narzędziem wspierającym działalność online, jednak nie przekłada się bezpośrednio na zarobki. Dlatego głównym zadaniem, jakie postawiłam przed Justyną, było zbudowanie spójnej oferty, która przyciągnie osoby zainteresowane pracą z nią. Po przeprowadzeniu analizy jej artykułów, dorobku pisarskiego, jej działań na przestrzeni ostatnich lat jasne było dla mnie, że specjalnością Justyny jest PISANIE. Pisanie towarzyszy jej od najmłodszych lat i to nie odchodzi, nie zmienia się. Opublikowała 4 tomiki wierszy, wygrywała konkursy poetyckie, pisze regularnie dla magazynów i dodatkowo prowadzi bloga. 

 

Co wyróżnia moją markę

Marka Pompka pompuje to Justyna Kędzia. Jej wyjątkowy charakter stanowi połączenie serca – czyli wrażliwości, empatii, odczuwania na głębszym poziomie – oraz siły, która objawia się w jej ogromnym uporze i skuteczności w realizacji założonych celów. Siła, determinacja, stanowczość i jednocześnie ogromna wrażliwość i miłość do świata to wielki wyróżnik Justyny. I marki Pompka Pompuje. To połączenie stało się punktem wyjściowym i inspiracją do stworzenia logotypu marki. Połączenia serca i diamenty. Serce jako symbol wrażliwości i empatii oraz diament – najmocniejszy minerał jaki występuje na ziemi. Po przeprowadzeniu testu na archetyp marki okazało się, że Justyna jest połączeniem Bohaterki i Wizjonerki – co idealnie odzwierciedla osobowość Justyny. 

Oferta, która odpowiada specjalizacji

Dzięki temu nietypowemu połączeniu Justyna osiąga swoje cele. Siła i determinacja pomagają jej być skuteczną w działaniu i doprowadzać sprawy do końca, a serce i empatia – otworzyć się na drugiego człowieka i pomagać w spełnianiu pisarskich marzeń. Dlatego też przy budowaniu oferty skoncentrowałyśmy się na odbiorcy, który wie, że przeznaczone jest mu pisanie, ale z różnych powodów się za to nie decyduje. Justyna pomaga na 3 sposoby – w odkrywaniu w sobie mocy autora, w rozwinięciu warsztatu pisarskiego i wreszcie w publikacji gotowych już tekstów.

 

Strategia na dotarcie do klienta

Kolejnym zadaniem było określenie, w jaki sposób Justyna ma dotrzeć do idealnego klienta? Pierwszy krok to tworzenie wartościowych treści, czyli artykułów na blogu, które mają na celu prezentować Justynę jest ekspertkę od pisania. Justyna wciąż regularnie publikuje artykuły na blogu. Zmianie uległa tematyka z inspirującej do spełniania marzeń, która była zbyt szeroka – na tematykę związaną z pisaniem. Justyna prezentuje swoją drogę, trudności przez które sama przeszła i co pomogło jej osiągnąć cel . Dzieli się wiedzą. Przyciąga tym samym czytelników, którzy mogliby być zainteresowani jej płatną ofertą.

Kolejny krok to opracowanie doskonałego e-booka – “10 nawyków dobrego pisania”, który udostępniony jest na stronie Pompka Pompuje w zamian za adres e-mail. Czytelnicy e-booka doceniają warsztat Justyny, pragną dowiedzieć się więcej o autorce i postrzegają ją jako ekspertkę, której warto zaufać. Dzięki czemu łatwiej im podjąć decyzję o skorzystaniu z płatnej oferty i długoterminowej współpracy. 

 

Opracowanie kodu marki

Następnie opracowany został KOD MARKI dla Pompka Pompuje. Kod marki to prezentacja, w której zawarta jest cała koncepcja Twojej marki w pigułce. Prezentacja składa się z trzech części – Fundamenty marki, Język komunikacji i identyfikacja graficzna. Określamy też plan działania i dalsze kroki, oraz w jakim kierunku nie iść.  Proces powstawania KODu MARKI dla Pompka Pompuje prezentuję w tym nagraniu. Poniżej umieszczam też moodboard, który odzwierciedla klimat nowego wizerunku marki.

Stworzenie strony www

Finałowym efektem naszej współpracy było utworzenie nowej strony Pompka Pompuje, która nie jest jedynie blogiem, ale prezentuje Justynę jako ekspertkę oraz prowadzi do płatnej oferty. Strona nawiązuje klimatem do sztuki pisania. Wspólnie udało nam się osiągnąć efekt, z którego jesteśmy zadowolone. A jakie są Twoje wrażenia? Podoba Ci się nowy wizerunek marki Pompka Pompuje? A może widzisz u siebie potrzebę takiej zmiany? Jaki cel chciałabyś osiągnąć?