Zaznacz stronę

Nowa odsłona strony Marty Bukowskiej

 

Kolejną stroną, która ujrzała światło dzienne jest strona Marty Bukowskiej – www.martabukowska.pl. Marta jest biznes coachem i mentorem trenerów personalnych i instruktorów fitness. Zgłosiła się do mnie z prośbą o zbudowanie nowego wizerunku marki i strony,  ponieważ doszła w swoim życiu zawodowym do punktu, w którym poczuła, że potrzebuje wyraźnej zmiany.

Opowieść Marty

Marta od 8-9 lat prowadzi Pomorską Szkołę Fitness 4FIT, w której  zajmuje się szkoleniem trenerów i instruktorów fitness. Do niedawna przekazywała tylko twardą, techniczną wiedzę uczestnikom szkoleń. Kursanci zdobywali typowe umiejętności przyszłych instruktorów fitness, takie jak prowadzenie treningów grupowych i indywidualnych. Jakieś 2 – 3 lata temu Marta dostrzegła, że sama merytoryczna wiedza to jednak za mało. Zrozumiała, że aby kursanci faktycznie osiągnęli sukces, powinni też świadomie planować swoją ścieżkę zawodową. Marta zaczęła intuicyjnie pracować z nimi w tych obszarach. To była praca nad pewnością siebie, nad wytyczaniem celów, nad określeniem kroków, które do tych celów przybliżają. Uczulała ich na odnalezieniem misji swojego biznesu, głównych wartości. Uświadamiała jak ważne jest działać w zgodzie ze sobą. To stało się jej konikiem. Wtedy też zorientowała się, że strona www.4-fit.pl w ogóle tych obszarów nie pokazuje. Szkoła prezentowała się dobrze i była zaprojektowana poprawnie, ale nie pokazywała głównej wartości, którą Marta przekazywała swoim kursantom. I w sumie nie było na tej stronie odpowiedniego miejsca na prezentację tego obszaru działań. Marta wyraźnie poczuła tę sprzeczność i gryzła się wewnętrznie. Właśnie wtedy postanowiła  zgłosić się do mnie.

 

Pierwsze kroki 

Marta jest archetypem Poszukiwaczki, więc cały czas szuka nowych rozwiązań, a kiedy czuje, że coś nie jest do końca z nią zgodne, rozwala system i szuka innych opcji. Kiedy spotkałyśmy się po raz pierwszy w restauracji Rucola, Marta oświadczyła mi, że całkowicie zrywa z tematem fitnessu i chce rozwijać markę opartą o biznes coaching. Nasze spotkanie przeciągnęło się do blisko dwóch godzin. Bardzo ważne było dla mnie, aby uświadomić Marcie jak wielką wartość ma jej kilkunastoletnie doświadczenie w branży fitness i że dobrym rozwiązaniem byłoby oferowanie biznes coachingu, ale skierowanego bezpośrednio do trenerów personalnych i instruktorów fitness. Jej wiedza i doświadczenie w branży to są wartości, których nie da się podrobić. Spokojnie może budować swoją markę osobistą w oparciu o to, w czym jest naprawdę świetna. To jej wielki wyróżnik i jednocześnie przewaga konkurencyjna, bo wielkie kluby fitness takich usług nie oferują.

W naszej współpracy przełomowe dla Marty okazało się właśnie to pierwsze spotkanie. Zrozumiała dzięki naszej rozmowie, że nie musi porzucać tego, czym się do tej pory zajmowała. Może natomiast swoje usługi poszerzyć o biznes coaching i mentoring. Potrzebowała jednak czasu, aby to przemyśleć. Zwykle bardzo spontanicznie podejmuje takie przełomowe dla siebie decyzje, a tu potrzebowała 2-3 tygodni, aby dobrze się w tym postanowieniu ugruntować.

Kod marki

Ważnym krokiem było zbudowanie Kodu marki. Nasze sesje i pytania, które zadawałam zmusiły ją do poukładania fundamentów marki, zaplanowania i nazwania oferty, określenia kierunku, który będzie rozwijać. Ustalone wcześniej terminy spotkań były dla Marty dużą motywacją do pracy. Wspólnie wyciągnęłyśmy główną ideę marki, jej największą wartość, wizję biznesu oraz cel strategiczny. Kolejnym krokiem było dobranie kolorów, fontów i zdjęć.  Powstał Moodboard z kolorystyką Poszukiwaczki, blisko natury, pokazujący Martę, jako osobę, która buduje harmonijny styl życia. Osobę, która swoją pracę, biznes, swoje doświadczenie i umiejętności dostosowuje do tego, jak chcę żyć i spędzać czas. Zaproponowana estetyka okazała się bardzo spójna z Martą. Za każdym razem, gdy dostawała kolejną porcję materiałów była zachwycona efektem prac.

 

Sesja zdjęciowa

Ważnym elementem budowania nowego wizerunku marki była też sesja zdjęciowa z Agnieszką Majewską. Marta zauważyła, że zdjęcia doskonale wyraża harmonię i równowagę wewnętrzną, którą pragnie ona w życiu utrzymywać. Była pod wielkim wrażeniem pracy z Agnieszką i zachęca wszystkie kobiety, aby nawet w ramach terapii, umówiły się na taką biznesową sesję. Zanim dziewczyny się spotkały, długo rozmawiały o tym, jak sesja ma wyglądać, co Marta chce poprzez zdjęcia pokazać. Agnieszka jest świetnym fotografem, doskonale wyczuwa “duszę marki”. Wspaniała atmosfera w trakcie sesji  jest odczuwalna na zdjęciach, szczególnie na tych na łonie natury, w miejscach Marcie bardzo – na polach, łąkach, które znajdują się w pobliżu jej domu, gdzie faktycznie spaceruje ze swoim psem. Drugim miejscem sesji był klub fitness, w którym Agnieszka zrobiła reportaż ze szkolenia dla trenerów prowadzonego przez Martę. Agnieszka uchwyciła bardzo charakterystyczne dla Marty momenty pracy. I to było według Marty cudowne.

 

Logotyp i fonty

Po sesji wiele rzeczy się nam wyklarowało. Powstał projekt logotypu w oparciu o inicjały Marta Bukowska. Marcie zależy, aby zbudować silną osobistą markę i mocny wizerunek ekspertki – biznes coacha i mentora. Do logotypu wybrałyśmy font szeryfowy w połączeniu z prostym fontem i motywy natury, które nawiązują do archetypu Marty – Poszukiwaczki.

 

Layout strony

Po wejściu na stronę od razu widzimy kim Marta jest oraz komu i w czym pomaga.  Hasło przewodnie na banerze głównym brzmi: “Business coaching dla trenerów i instruktorów fitness”. Ujęcie tej specjalizacji w jednym krótkim zwrocie było dla Marty bardzo dużym wyzwaniem. Podtytuł, który jest rozwinięciem głównej specjalizacji, zachęca do rozwoju kariery, ale w zgodzie z wymarzonym stylem życia. Praca instruktora fitness jest wyzwaniem dla naszego stylu życia, bo często pracuje się wieczorami albo w weekendy i to nam może zaburzać naturalny rytm dnia. Ważnym elementem jest zachęta do zapisu na newsletter. Jako prezent Marta umieściła nagranie, w którym podpowiada jak zdobyć pierwszą pracę po szkoleniu Instruktor Fitness. Bardzo przydatne dla osób na starcie kariery. Pokazane są też obszary, w których Marta może pomóc.

 

Prezentacja oferty

Oferta zaprezentowana jest w formie trzech kolumn. Pierwsza prezentuje szkolenie – jak zostać instruktorem, jak zacząć przygodę z branżą i zdobyć kompetencje trenera z przekierowaniem do strony 4-fit. To szkolenie jest pierwszym krokiem w stronę kariery w branży fitness.

Drugi typ oferty to grupa mastermind  – skierowana do osób, które już ukończyły szkolenie, ale mają duży problem z tym, by dostać pracę. Marta uczy, że bycie instruktorem oznacza stanie się liderem, a to nie dzieje się po otrzymaniu dyplomu instruktora. To jest proces, który musi trwać i trzeba wiedzieć, w jaki sposób do tej branży wejść i jak się w niej rozwijać. Mastermind trwa 3 miesiące i jest to indywidualne wsparcie i praca w małych grupach.  

Trzecim typem oferty jest kurs online, który trwa 5 miesięcy i dotyczy rozwijania biznesu fitness. Kurs jest przeznaczony dla osób, które już są instruktorami, mają doświadczenie w pracy i doszły do wniosku, że chcą przekuć to w biznes. Chcą otworzyć swój gabinet, studio, klub lub biznes online i dopasować pracę do siebie, a nie odwrotnie.  Marta dzieli się całym swoim obszernym dorobkiem zawodowym, swoimi kompetencjami coachingowymi.`Jest doradcą psychospołecznym i ten kurs jest podsumowaniem całej jej dotychczasowej pracy i kariery.

 

Blog/Vlog

Od momentu publikacji strony Marta nagrała już 5 nowych nagrań wideo i to jest cudowne. Wideo jest najlepszą dostępną formą budowania relacji z klientami. Dzięki nagraniom wideo odbiorca od razu może poznać Martę i poczuć jej energię. Może wyobrazić sobie, jak będzie wyglądać wspólna praca podczas szkolenia, coachingu czy kursu online. To bardzo duża wartość.

Blog jest podzielony na kategorie, które są skierowane do osób, w zależności od poziomu zaawansowania w budowaniu kariery w branży fitness. Czyli – dla osób, które chcą wejść w branżę fitness, – dla osób, które chcą godzić karierę trenera fitness i jednocześnie prowadzić swój wymarzony styl życia i wreszcie – dla osób, które chcą rozwijać biznes – szkolić innych i budować własną markę. Martę zaskoczyło, że z taką łatwością przychodzi jej nagrywanie wideo. Ma na swoim koncie publikację książki i dużo sukcesów literackich. Ma lekkie pióro, i myślała, że będzie raczej pisać. A okazało się, że bardzo dobrze czuje się nagrywając.

 

Rekomendacje klientów

Kluczowym elementem strony są rekomendacje klientów zaprezentowane w formie przesuwającej się karuzeli. Marta posiada bardzo liczne grono instruktorów, którym już pomogła i którzy polecają współpracę z nią.

Pod rekomendacjami znajduje się kolejna zachęta do zapisu na newsletter z prezentem – nagraniem wideo “Jak zdobyć pierwszą pracę po szkoleniu na instruktora fitness?”.

 

Końcowe wrażenia

Zapytałam Martę jak się czuje po publikacji strony. Powiedziała, że naprawdę wzruszyła się pierwszy raz oglądając stronę. “To takie cudowne podsumowanie mojej kariery, zamknięcie jej w pełnych ramach. Wszystko jest spójne ze mną – i kolory, i zdjęcia i teksty. Bardzo dodało mi to chęci do dalszej pracy i energii do działania, a byłam już na granicy wypalenia zawodowego. Dzięki poukładaniu fundamentów marki okazało się, że nie muszę porzucać moich dotychczasowych działań, ale mogę połączyć je z pasją coachingową i działać naprawdę w zgodzie ze sobą.

Ważne było dla mnie nazwanie wprost od czego jestem ekspertką. Wyciągnięcie esencji – wskazanie, co wyróżnia moją markę na rynku. Dotąd głównie pracowałam nad szkoleniami, a teraz mam drugą nogę biznesową. Zbudowanie nowej marki i strony okazało się przełomowe w mojej karierze.”

 

Bardzo dziękuję Evelinie Leśniewskiej, która pomagała w budowaniu tego projektu. Dziękuję Agnieszce Majewskiej, bo bez jej zdjęć nie byłoby takiego efektu. Dziękuję również Marcie, bo współpraca z nią to była ogromna przyjemność. Kocham tą pracę i lubię, gdy na koniec możemy się podzielić efektem i pokazać piękną stronę, która wzmacnia biznesy i dodaje klientkom nowej energii do działania.  

 

Jak Ci się podoba strona Marty? Jak widzisz, nie potrzebujesz wcale 10 zakładek, aby zaprezentować się w pełni profesjonalnie jako ekspertka w swojej branży. Mniej znaczy więcej. Zachęcam mocno do budowania takich minimalistycznych stron, zawierających samą esencję marki.

Podziel się w komentarzu, co o tym myślisz?