Czy zdarzyło Ci się kiedyś, że trafiłaś na markę lub osobę, która tak Cię zachwyciła, że przeszłaś przez wszystkie materiały, które udostępniła online? Przeczytałaś artykuły na stronie, obejrzałaś nagrania wideo, pobrałaś dostęp do bezpłatnych szkoleń? Czułaś przy tym przyjemną ekscytację i radość, że wreszcie ktoś patrzy na świat podobnie. W końcu znalazłaś dokładnie to, czego szukałaś.

Ja często tego doświadczam, choćby wczoraj otrzymałam link do nagrania dziewczyny, która mnie zachwyciła swoim pomysłem na biznes i tym, jak go prowadzi. Przesiedziałam cały wieczór na jej kanale na youtube, bez ani krztyny poczucia winy, że tracę czas. Nie straciłam. Otrzymałam konkretną wartość i cieszyłam się, że ktoś patrzy na świat podobnie do mnie.  Rozważam dołączenie do jej programu, a poznałam ją wczoraj!

Na czym to polega? Dlaczego niektóre marki wzbudzają w nas zachwyt, a obok innych przechodzimy obojętnie? Albo wręcz nas denerwują?

 

Uwielbiamy marki, które pomagają zyskać tożsamość, do jakiej aspirujemy. Czyli po prostu pomagają nam stać się tym, kim pragniemy być.

Możemy w ten sposób zachęcać zabiegane właścicielki małych kreatywnych biznesów, aby stały się prosperującymi liderkami i zaczęły korzystać z wolnego czasu dla siebie i bliskich. Bo o tym marzą. Pragną zbudować spokojne życie, bez zmartwień, że jeśli zamkną komputer o 15:00 to ich biznes z pewnością padnie.

Możemy zapraszać zapracowane 40 latki, które martwią się powiększającą się oponką wokół talii i nasilającym się bólem pleców, aby podniosły się wreszcie z krzesła, złapały za kije nordic walking i zaczęły regularne treningi na łonie natury. One pragną cieszyć się gibkim i elastycznym ciałem, czuć się tak, jak 10 temu.

Możemy pomóc roztargnionym samotnym mamom, które ratują się kolejnymi pożyczkami, ale nie pamiętają, by na czas je spłacać. One pragną uwolnić się od długów i wziąć odpowiedzialność za swoje finanse. Do tego aspirują, ale nie wiedzą nawet od czego zacząć. Do tego potrzebują dobrego przewodnika – Ciebie.

Człowiek z natury dąży do tego, by się rozwijać. Chcemy stać się lepszą wersją siebie, cokolwiek to dla każdego oznacza.

Kobiety, które opisałam wyżej nie są zadowolone ze swojej obecnej sytuacji. Pragną coś zmienić w swoim życiu. Chcą lepiej zarabiać, schudnąć, przestać się martwić. Chcą odpocząć. Chcą zacząć odczuwać radość i szczęście.

Jeśli chcesz dotrzeć do swoich wymarzonych klientów – musisz wiedzieć, kim pragną się stać i co im w tym przeszkadza. Czyli innymi słowy musisz poznać wyzwania, które utrudniają im dotarcie do celu. Twoim zadaniem jest zidentyfikować ich marzenia i problemy.

Jak zdobyć tą wiedzę?

Najprostszym sposobem, jest zapytać o to swoich klientów. Zadzwonić i porozmawiać. Wiem, to ostatnia rzecz, o której myślisz i na którą masz czas. A jednak to bardzo ważne, aby nie tylko zgadywać, co może trapić twojego klienta, ale konkretnie się dowiedzieć.  Aby potem w swoich treściach na stronie czy w postach umieszczanych w mediach społecznościowych używać dokładnie tych samych zwrotów i sformułowań. Dopiero wtedy klienci poczują, że ich rozumiesz. Dopiero wtedy uznają, że czujesz ich ból. I dopiero wtedy będą skłonni Ci zaufać.

Zadaj pytania, które dotykają emocji

Ważne jest, aby pytania, które zadasz w swoim badaniu zebrały dane nie tylko o zachowaniu klienta, ale też dotykały jego emocji. Dzięki temu będziesz mogła potwierdzić, że to, co sama zakładałaś odnośnie pragnień, wyzwań i problemów, z jakimi boryka się Twój klient, znajduje potwierdzenie w odpowiedziach, których udzielił.

Jakie konkretnie pytania zadać?

Przygotowałam dla Ciebie ankietę, w której znajdziesz 10 pytań, dotyczących Twoich pragnień i potrzeb. To także prezent dla Ciebie. Możesz przygotować dokładnie taką samą ankietę i zrobić podobne badanie wśród swoich odbiorców z wykorzystaniem tych samych pytań. To bardzo dobre pytania, które zawsze zadaję zanim rozpocznę pracę z klientką nad jej Kodem Marki. Są niezwykle pomocne, bo dotykają pragnień i emocji.

Umówmy się, że Ty odpowiesz na pytania zawarte w ankiecie i ja będę Ci bardzo wdzięczna, bo to pomoże mi tworzyć materiały na bloga i programy rzeczywiście przydatne dla Ciebie. Takie, które pomogą Ci zbudować wyjątkową markę online i wieść życie, o jakim marzysz. A w zamian za to możesz je wykorzystać i zrobić podobne badanie wśród swoich klientów, do czego bardzo Cię zachęcam. To chyba dobry układ, prawda?

Nie łódź się, że jeśli określisz swojego wymarzonego klienta opierając się o dane demograficzne, miejsce zamieszkania czy nawet wysokość zarobków, to dowiesz się kim on jest i czego pragnie. Te metody nie są skuteczne. Ludzie bardzo się od siebie różnią. Mieszkanki tej samej miejscowości w tej samej grupie wiekowej, będące obydwie miłośniczkami psów mogą mieć skrajnie różne charaktery, pragnienia i potrzeby. Jedna pokocha Twoją markę, a druga nawet się nie zainteresuje.

Przestań błądzić dumając nad tym, kim jest mój wymarzony klient. Wykorzystaj pytania, które znajdziesz w załączonej ankiecie i zadaj je swoim klientom. Następnie przeanalizuj odpowiedzi i na ich podstawie przygotuj ofertę, program czy usługę, która realnie pomoże twojemu klientowi ZYSKAĆ NOWĄ TOŻSAMOŚĆ, DO JAKIEJ ASPIRUJE. POMÓŻ MU STAĆ SIĘ TYM, KIM PRAGNIE BYĆ. ABY MÓGŁ WIEŚĆ ŻYCIE, KTÓRE DA MU RADOŚĆ, SZCZĘŚCIE I SPEŁNIENIE. Marka, która odpowiada na potrzeby i marzenia klientów to marka rozchwytywana i chętnie polecana. Taka marka rozkwita. Zadbaj o to, aby Twoja taka była.